LifestyleRodzice

Zanim wybuchniesz ze złości i bezsilności – zrelaksuj się

Masz już dosyć? Czujesz, że zaraz normalnie wybuchniesz i nie będzie co zbierać? Najchętniej uciekłabyś gdzieś daleko albo zniknęła? Ale nie możesz…… Spróbuj zatem pozbyć się tego balastu, który przygniata Ci ramiona. Poznaj kilka sposobów, które pomogą Ci się odprężyć i nabrać dystansu.

Idź na spacer

Jeśli sytuacja wokół Ciebie zrobiła się bardzo nerwowa i stresująca, wyjdź na zewnątrz. Przejdź się, aby przede wszystkim ochłonąć i nabrać dystansu do zaistniałej sytuacji. Możesz się złościć i wkurzać po drodze – to rozładuje Twoje emocje. Potem znajdź jakieś miłe ustronne miejsce i przysiądź tam na chwilkę.

Oddychaj świadomie

Bardzo popularne jest teraz tzw. oddychanie świadome. Polega to na koncentracji na własnym oddechu, na wdechach i wydechach. Skupiasz się tylko na tym, pomijając wszystko inne dookoła. Wtedy poczujesz, jak powoli Twój roztrzęsiony emocjonalny stan słabnie i uspokaja się. Poczujesz, że zaczynasz kontrolować sytuację i możesz teraz przemyśleć, co tak bardzo Cię zirytowało, zasmuciło, zezłościło.

Medytuj

Jeśli potrafisz, jeśli tylko chcesz…. znajdź odpowiednie miejsce i oddaj się medytacji, aby okiełznać emocje. Medytacja pozwala uspokoić rozproszony umysł, zaakceptować rzeczywistość i daje siłę do zmian. Pozwala zaakceptować pojawiającą się złość i oswoić ją. Jeśli nie potrafisz medytować, a chciałabyś zacząć, dwie minuty w zupełności wystarczą na pierwszy raz. Zobaczysz, że z innej perspektywy 2 minuty okażą się mnóstwem czasu.

Skorzystaj z masażu

Masaż to jedna z przyjemniejszych form relaksu i odprężenia. Doświadczony masażysta od razu wyczuje napięcie w Twoich mięśniach i zastosuje takie techniki ucisku, które przyniosą Ci ulgę i rozluźnienie. Ty będziesz mogła w tym czasie odpocząć i pomyśleć o czymś miłym.

Wybierz się potańczyć albo na zumbę

To bardzo dobry pomysł, ponieważ ruch pozwala na rozluźnienie spiętych i zestresowanych mięśni, a optymistyczna muzyka wpływnie pozytywnie na Twój nastrój. Poszukaj w Internecie, gdzie najbliżej Ciebie dostępne są zajęcia, na które możesz się udać. Coraz częściej w dużych miastach pojawiają się zaproszenia na naukę konkretnego tańca zupełnie za darmo. Poszukaj, może znajdziesz coś akurat dla siebie.

Weź relaksującą kąpiel

Przygotuj sobie relaksującą kąpiel. Zapal nastrojowe świece, dodaj do wanny olejki zapachowe, włącz muzykę, którą lubisz i zapomnij o wszystkim na czas kąpieli. Potem możesz napić się ziołowej herbaty i skorzystać z krótkiej drzemki. Kiedy się obudzisz, wszytko zobaczysz z innej perspektywy.

Zjedz coś lekkiego i pysznego

Zestresowany i zły człowiek to bardzo zła mieszanka. Dlatego nakarm swój żołądek kolorową sałatką z warzyw lub owoców, zjedz ciastko owsiane lub wypij smoothie. Taki zestaw obiadowy doda Ci energii i nastroi pozytywnie.

Telefon do przyjaciela

A może Twój zły nastrój wynika z tłumionych od dłuższego czasu emocji? Może po prostu potrzebujesz porozmawiać z kimś. Zadzwoń do kogoś znajomego i umów się na herbatę, wspólny spacer lub wyjście na miasto. Czasem rozmowa działa odprężająco jak prysznic i przynosi niesamowitą ulgę, kiedy podzielimy się problemami z innymi.

Znajdź kilka niezawodnych sposobów na relaks

To bardzo ważne, by w chwilach, kiedy mamy naprawdę wszystkiego dosyć, mieć taki swój sposób, do którego możemy uciec, by przerwać tę spiralę negatywnych emocji. Zastanów się, co najbardziej lubisz robić, jaka forma relaksu sprawia Ci najwięcej przyjemności. Wpleć krótkie chwile relaksu do swojego tygodniowego planu. Zobaczysz, że mogą one radykalnie zmienić Twoje życie.

Pokaż więcej

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button
Close